O czym pamiętać przy prowadzeniu konta marki na Instagramie? 

0
343
Prowadzenie Instagrama

Zastanawiasz się, czy firmowy Instagram jest Ci potrzebny? Już na samym początku możemy odpowiedzieć, że tak. W samej Polsce Instagram ma niemal 10 mln użytkowników, którzy regularnie korzystają z portalu. Początkowo Instagram skierowany był od użytkowników indywidualnych, jednak ogromne zasięgi nie mogły być zignorowane. Platformą zainteresowali się spece od marketingu internetowego i dziś Instagram jest jednym z wiodących miejsc do promocji swojego biznesu. O czym pamiętać przy prowadzeniu konta marki na Instagramie? Zobacz, jak skutecznie promować się na Instagramie. 

Dobre zdjęcie to podstawa 

Czy wiesz, że ludzki mózg zapamiętuje 80% tego, co widzi, i tylko 20% tego, co czyta? Te dane pokazują nam, jak ważny jest content wizualny. To właśnie z tego względu Instagram stał się tak popularną i chętnie użytkowaną platformą. Przeglądanie zdjęć jest znacznie przyjemniejsze niż czytanie, jednak wagi słowa pisanego nie należy całkowicie ignorować. Jeśli jednak zależy Ci na efektywnej promocji marki, to musisz postawić na wysokiej jakości, estetyczne zdjęcia, które przyciągną uwagę odbiorców. 

Spójność wizualna profilu jest niezwykle ważna. Żeby jednak uzyskać odpowiednią estetykę nierzadko trzeba mieć po prostu wyczucie. Jeśli czujesz, że prowadzenie Instagrama od strony wizualnej Cię przerasta, to możesz skorzystać z pomocy agencji social media, takiej jak https://frankandgreg.com/social-media-organiczne/instagram/

Nie zapomnij o biogramie 

Biogram na Instagramie to wizytówka firmy. W tej części możesz opisać, czym zajmuje się Twoja działalność i w kilku słowach zachęcić odbiorców do pozostania na profilu. Niestety biogram to tylko 150 znaków i kluczowy jest odpowiedni dobór słów. Treść powinna być zwięzła, przekazywać najważniejsze informacje i przekierowywać do strony internetowej. Wykorzystaj tę przestrzeń na 100%. 

Prowadzenie Instagrama – postaw na jakość, nie ilość 

Wbrew pozorom nie zawsze więcej znaczy lepiej. Jak się ma to stwierdzenie do Instagrama? Jeśli chcesz, żeby prowadzenie profilu firmowego na Instagramie przynosiło odpowiednie efekty, to musisz zadbać o regularność dodawanych postów. Jednak bardzo łatwo przedobrzyć sprawę. Dlatego wybierz dni, w których mają pojawiać się posty i regularnie je publikuj. Pamiętaj przy tym, że liczy się jakość, a nie ilość. Lepiej jest wstawić mniej postów, za to bardzo dobrze dopracowanych, niż więcej, ale słabej jakości, które znikną wśród konkurencji.