Nie każdy z nad nadaje się do tego, by pracować przez całe swoje życie na etacie u kogoś innego. Są wśród nas osoby przedsiębiorcze, które czują się na siłach, by założyć własną działalność gospodarczą i dawać zatrudnienie innym. Niestety, w praktyce nie zawsze jest to takie proste. Własna firma ma zarówno swoje plusy, jak i minusy (więcej). Z jednej strony to olbrzymia niezależność, z drugiej ciężar odpowiedzialności nie tylko za losy swoje, ale także i swoich pracowników. Nie ma tu taryfy ulgowej, nie ma też osób, na barki których można zrzucić ciężar spoczywający na pracodawcy.
W praktyce, każda firma ma swoją specyfikę, każda jest inna i prowadzenie każdej z nich wiąże się z określonymi wyzwaniami. Wiedzą o tym doskonale zwłaszcza Ci przedsiębiorcy, którzy decydują się na świadczenie usług w wąskiej i wymagającej dziedzinie rachunkowości i księgowości.
Wiadomo, że każda firma, by mogła utrzymać się na rynku, potrzebuje klientów, którzy zechcą korzystać z jej usług. Popyt na usługi, czy też oferowane przez firmę towary jest kwestią kluczową. Jeśli popytu takiego nie ma, bądź też jest on na niewystarczającym poziomie, prowadzenie i utrzymywanie firmy jest po prostu nieopłacalne. Prowadząc biuro rachunkowe w Warszawie trzeba posiadać co najmniej kilku, stałych klientów. Nawet krótka przerwa w zleceniach, jest równoznaczna z zagrożeniem niewypłacalności.
W świadczeniu usług tego rodzaju klientów pozyskuje się często z polecenia. Zadowolony klient przyprowadza kolejnych, nie zawsze jednak jest to wystarczająca ilość. Co więc poza tym? Okazuje się, że bardzo istotna jest też lokalizacja. Bardzo istotne jest, by prowadzić biuro rachunkowe w miejscu, w którym istnieje realne zapotrzebowanie na tego rodzaju usługi.
Najlepiej więc siedzibę biura zlokalizować w dużych miastach, w centrum, gdzie funkcjonuje dużo firm, korzystających z usług biur takiego rodzaju. Nie jest jednak też i tak, że żyjąc w małej wiosce nie ma się szansy na odniesienie rynkowego sukcesu – wręcz przeciwnie. Choć trudniej jest pozyskać wielu, dobrze płatnych klientów w małej miejscowości, gdzie popyt na prowadzenie rachunkowości i księgowości jest nieduży, można pomyśleć o rozszerzenie oferty o możliwość obsługiwania klientów za pośrednictwem Internetu. Jak pokazują dane, jest to coraz powszechniejsza forma świadczenia tego rodzaju usług. Korzysta z niej coraz większa liczba przedsiębiorców w naszym kraju, nie tylko z uwagi na wygodę (brak konieczności dowożenia dokumentów), ale także i korzystniejsze warunki finansowe.