Co musisz wiedzieć o promocji sklepu internetowego?

0
248
sklep internetowy

Konkurencja nigdy nie śpi. Szczególnie w Internecie. Założyłeś sklep internetowy i zastanawiasz się co dalej? Teraz przyszedł czas na promocję i reklamę Twojego biznesu. Dobra wiadomość jest taka, że marketing pozwoli Ci zaistnieć w sieci. Zła, że jest to niekończący się proces, o który będziesz musiał regularnie dbać. Zobacz co musisz wiedzieć o promocji sklepu internetowego.

Pozycjonowanie sklepu internetowego 

Możesz prowadzić profile w social mediach, wykupywać reklamy a i tak nie mieć pożądanej liczby klientów. Dlaczego tak się dzieje? Tutaj kłania się pozycjonowanie. Jest to podstawa zaistnienia w sieci, a dokładniej w wyszukiwarkach takich jak Google. Przeciętny internauta poszukuje różnych informacji właśnie przez Google. Wpisując w lupkę interesujące go słowo lub dłuższe hasło uzyskuje tysiące wyników. Co zrobić, żeby Twój sklep wyświetlał się w górnych pozycjach wyszukiwania?

Odpowiedź nie jest taka prosta, ale też nie niemożliwa do uzyskania. Pozycjonowanie polega na optymalizacji strony pod względem zarówno wyszukiwarek jak i klientów. Jest to czasochłonny i skomplikowany proces. Najlepiej zlecić go agencji reklamowej, z którą będziemy mieć pewność, że nasz sklep będzie widoczny w sieci. Tym samym dotrzemy do większej ilości odbiorców, którzy mogą się stać naszymi klientami. 

Profile w mediach społecznościowych

Promocja sklepu internetowego https://ecommercowy.pl/jak-skutecznie-wypromowac-sklep-internetowy/ jest kompilacją wielu działań. Żadne z nich nie przynosi spektakularnego efektu samodzielnie, natomiast połączone sprawią, że będziemy widoczni w sieci. Drugim krokiem do dobrego reklamowania sklepu internetowego jest prowadzenie social mediów. Media społecznościowe mają ogromny potencjał jeśli chodzi o promocję. Tam możemy zamieszczać nie tylko nasze produkty lub oferty, ale także odpowiedzi na pytanie klientów, ich opinie, czy różne osiągnięcia firmy. Są to platformy, które umożliwiają nam bezpośredni kontakt z klientem. Jednocześnie możemy przekierowywać odbiorców na naszą stronę internetową lub podejmować współpracę z innymi markami w ramach promocji i reklamy. Nie bez powodu mówi się, że bez profilu na Facebooku się nie istnieje.

Kampanie reklamowe Google i Facebook Ads

Samo prowadzenie profili w social mediach jest darmowe. Jednak warto zainwestować w płatne kampanie reklamowe. Jedną z najpopularniejszych form reklamy internetowej są kampanie Google Ads. Dobrze skonfigurowana kampania pozwoli nam na pozyskanie nowych klientów, przy stosunkowo niskich kosztach. Jakim sposobem? Płatność naliczana jest od każdego kliknięcia w reklamę.