Pozyskiwanie nowych klientów oraz docieranie do tych obecnych jest kluczem do skutecznego prowadzenia swoich działań w Internecie. Czy jednak aby to osiągnąć, należy inwestować duże pieniądze? Niekoniecznie.
Pozyskiwanie linków – rób to z głową
Artykuły sponsorowane to nic innego jak forma reklamy w Internecie. Najczęściej taki tekst jest zlecany przez agencję reklamową lub bezpośrednio przez firmę, która chce się zareklamować i stać się tym samym widoczna dla potencjalnych klientów. Artykuł sponsorowany wyglądem nie wiele różni się od normalnego tekstu. Zasadnicza różnica polega na tym, że publikacja ta promuje – w mniej lub bardziej widoczny sposób – dany produkt lub usługę Twojej firmy.
Publikacja artykułów sponsorowanych jest najbardziej efektywną formą pozyskiwania linków. Podczas tego typu działań należy jednak zachować ostrożność. Pozyskiwanie zbyt dużej ilości linków, pochodzących z nieodpowiedniego serwisku, może zaszkodzić witrynie. Takie działanie stawia serwis w negatywnym świetle, jednocześnie może przyczynić się do postrzegania strony internetowej, jako niezbyt wartościowej pod względem treści. Ponadto zbyt intensywne atakowanie użytkownika strony taką formą reklamy, buduje w nim poczucie, że nasza storna to jeden wielki spam. Przez to coraz większa ilość użytkowników przestaje czytać nasze treści.
Nie zapominaj o swoich klientach
Podczas strategii tworzenia artykułów sponsorowanych, należy przede wszystkim kierować się autentycznością oraz użytecznością tekstu dla potencjalnego użytkownika. Pamiętajmy również o tym, aby kierować się subtelnością. Zbyt nachalne treści, które odzwierciedlają typową reklamę, nigdy nie będą dobrze działać. To właśnie dlatego w swoich działaniach stawiaj na sprytne przemycanie linków, a nie agresywny atak użytkownika. Staraj się tworzyć treści tak, by już na początku wyróżniał się ciekawą, zaskakującą informacją, która rzeczywiście wniesie to coś.
We właściwym docieraniu do klientów równie ważne jest utrzymywanie stałego kontaktu. W tym celu dopasuj do swojego biznesu rodzaje prowadzonych mediów społecznościowych. Podczas działań w tym zakresie informuj swoich klientów o dostępnych ofertach, okazjach oraz samym produkcie. Rozplanuj przy tym swoje działania na miesiąc w przód i konsekwentnie realizuj plan. Pamiętaj, że Twoja kampania reklamowa prowadzona konsekwentnie i wielokanałowo skuteczniej dotrze do Twoich klientów i pozostanie w ich głowie na długo.